Wednesday, June 24, 2009

Aku ada pasangan hidup sendiri..........

bila seronok aku cari...pasanganku
bila sedih...aku cari emak
bila berjaya aku ceritakan pada...pasanganku
bila gagal aku ceritakan pada...emak
bila bahagia aku peluk erat...pasanganku
bila berduka aku peluk erat...emakku
bila sibuk aku hantar anak ke rumah...mak
bila sambut valentine...aku bagi hadiah pada pasanganku
bila sambut hari ibu...aku just ucapkan"selamat hari ibu"
selalu...aku ingat pasanganku
selalu...mak ingat pada aku
selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
entah bila...aku nak belikan hadiah untuk emak
RENUNGKAN!!!!!!!

"kalau kau sudah habis belajar dan bekerja....
boleh kamu kirim wang untuk mak...
mak bukan nak banyak..lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah"

BERDERAI AIR MATA JIKA KITA MENDEGARNYA..........

tapi kalau mak sudah tiada....
MAKKKK...RINDU MAK...RINDU SANGAT......

berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya
berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya
berapa ramai yang sanggup menggantikan lampin ibunya
berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya
berapa ramai yang sanggup membuang dan membersihkan luka kudis ibunya......
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....

Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang jenazah ibunya....

subhanallah...janganlah sampai perkara ini terjadi pada anda...
renung-renungkanlah....
hargailah ibubapa anda selagi meraka masih bernyawa....
dan bukan hanya menyesali segalanya apabila mereka sudah tiada.....
dan jika anda sayangi ibubapa anda...
doakanlah kesejahteraan mereka sentiasa...
kerna itu harta paling berhaga buat mereka....
kalau anda sanggup berkorban untuk memberi hadiah pada kekasih anda...
kenapa tidak anda meluangkan sedikit masa untuk mendoakan kesejahteraan ibubapa anda..????
sedangkan berdoa itu anda tidak perlu bayar walau satu sen pun....
even kalau anda mesegge kekasih anda pun...paling murah 1/2 sen saty SMS kan..???
tapi berdoa...percuma! F.O.C__free of charge..!!
jadi..doakanlah kesejahteraan ibubapa anda...
mereka tidak meminta balasan..
tetapi sebagai anak...
itu adalah tanggungjawab kita...
dan ingatlah...!!!!!!!
harta di dunia tak kekal...
malah ianya melalaikan kita....
fikirkan lah sejenak....
INGATLAH ORANG YANG TERSAYANG....

No comments:

Post a Comment